Вторник, 07.05.2024, 17:19
Приветствую Вас Гость


Главная » Статьи » Статьи

Техніка кидка
 
Я отримав велику кількість листів від людей, які просили поради в технічній частині кидка при грі в дартс. Я також думав про те, як зробити розділ про кидок більш зрозумілим і інформативним для моїх читачів. Тому я вирішив зробити цей вступ в фізику перед статтею про кидок в дартс.
Поглянемо спочатку, як летить дротик. Він пролітає по параболі, по такій самій кривій, по якій летить і кинутий камінь, і випущена куля.
 
Дротик летить по параболі
 
 
Крива може бути більш пологою або менш, це залежить від сили кидка. Для хорошої техніки кидка під час замаху ви повинні переміщувати дротик вздовж цієї траєкторії. І ви повинні бути впевненні, що дротик може продовжити рух по даній траєкторії, коли ви його відпустили.
Як потрібно робити замах, для того щоб дротик знаходився в правильному положенні? Щоб визначити це, давайте давайте подивимось на механіку руки, яка кидає дротик. Рука може бути розглянута як машина, яка складається з 3 рівнів, з`єднаних між собою двома стиками і одним стиком прикріплена до зафіксованої точки (плеча):
 
Архикорисна багаторівнева система людської руки
 
 
Дивлячись на вищенаведене зображення, 2 з`єднюючих стика – лікоть і запястя, стик фіксації – плече, в той час як 3 рівня – це кисть (ладонь з пальцями), променева кістка (рука від запястя до ліктя) і передпліччя (рука від ліктя до плеча).
Ті з вас, хто ще пам`ятає механіку зі школи, згадають, що це достатньо точна машина. В теорії, вона може описувати будь-яку можливу криву в доступному діапазоні, якщо тільки її рівні рухаються належним чином. Крім того, людська рука ненабагато менше рухлива, і такий рух є легким для руки.
 
Анімація правильного використання 3-х рівнів системи руки.
 
 
Фази кидка: Прицілювання – Замах – Прискорення – Відпускання дротика – Продовження кидка
 
Тепер, коли ми розібрались з базовою механікою руки, ми можемо перейти до наступної частини.
 
Що потрібно робити, а що ні при кидку в дартс

Перед тим як продовжувати, вам було б краще (і ви повинні!) подивитись на анімацію уважно. Перший погляд на кожен елемент, потім продовжуєте дивитись на повний рух, і як кожна частина взаємодіє з іншими для того, щоб надати дротику потрібного напрямку.
 
На стиках і рівнях
Плече: Це єдина точка, яка під час всього кидка не міняє позиції. Тому ви не повинні рухатись тілом і плечем під час кидка. Процес кидка іде від кисті.
 
Лікоть: Він залишається на місці, коли ви відводите дротик, і в деякій точці в фазі прискорення начинає підніматись. Це дуже цікаво, тому що ви могли чути пораду про те, що лікоть повинен залишатись зафіксованим напротязі кидка. Це взагалі неправильно. Знову, до анімації – зафіксований лікоть примусить вас випустити дротик раніше, ніж це необхідно. Це як різниця між пістолетом і рушницею. Довге дуло рушниці робить постріл більш точним. Те ж саме відбувається при більш «довгому» кидку дротика, і як ми повинні влучити, Лікоть повинен бути піднятий в останній фазі кидка. Також зверніть увагу, що рука все ще слідує по траєкторії кидка після того, як дротик вже випущено. Це робить відпускання дротика простішим, так як ми більше не повинні шукати ідельну точку відпускання. Важливим є те, що якщо ми пропустимо її, дротик все рівно полетить по хорошій траєкторії.
 
Запястя: Рух запястя – найбільш обговорюваний момент. На анімації він показаний не дуже конкретно, тому його використання абсолютно необов`язково. Але більшість спортсменів використовують запястя по одній причині – воно допомагає прискоренню. Хіба трьохрівнева модель не нагадує вам батіг? Якщо ви робите завершальний рух кистю (випрямляєте її), батіг (взагалі то, дротик) летить швидше, і тоді ви можете пересувати інші частини системи помаліше, це потребує менших зусиль для кидка, і покращує його акуратність. Але є одна небезпека в випрямлянні кисті: це ще одна річ, яка повинна контролюватись,а,відповідно, ще одне джерело помилок. В той час, коли більшість експертів і професіоналів використовують її, я би не рекомендував її початківцям, які не мають вродженої здатності контролювати її.
 
Фази кидка

Прицілювання:
прицільтесь, дротик і точка мішені, в яку ви хочете попасти повинні знаходитись на одній лінії. Сфокусуйтесь на мішені. Не на дротику чи на гарній кобіті, яка тільки що зайшла в бар. Використовуйте точки прицілу на мішені, якщо необхідно, або цільтесь іншим способом, але: цільтесь! Багато дартсменів роблять прицілювання природнім, а початківці не можуть зробити цього спочатку. Це обов`язково, тому прицілюйтесь.

Замах: Робіть замах, але не надто швидко. Багато початківців бояться втрати прицілу під час замаху, але контроль – лиш тільки це важливо на практиці. Є тільки декілька успішних гравців, серед тих, хто знехтує замахом, замахом користуються 99% гравців. Як далеко відводити руку назад - справа індивідуальна, але добре робити замах зовсім невеликим. Але якщо вам зручно, ви можете і повинні робити замах настільки великим, наскільки це можливо. Ви можете убезпечитись від ударів в око чи ніс відводом під щоку або підбородок. Але це залежить від індивідуальної техніки. Типова помилка – не відвести дротик достатньо через складність його контролю, хоча ви, таким чином, втрачаєте багато в прискоренні і точності. Краще тренуватись більше ніж іти простим шляхом!
 
Прискорення: Не настільки ключовим момент, наскільки ви моглиб подумати. Робіть це природно, і не надто швидко і без зайвих зусиль. Роюіть прискорення гладко, в один рух і напротязі всього шляху до того, як ви відпустите дротик. Пам`ятайте, що лікоть під час фази прискорення піднімається. Якщо ви розслабляєте кисть в кінці кидка (робите рух запястям), то ваша рука в цій фазі рухається до повного витягування.

Відпускання дротика: Як і написано вище, з правильним кидком відпускання стає природнім і не викликає великих проблем. Якщо у вас є проблеми з точкою відпускання дротика, тоді, найбільш вірогідно, що в вашу техніку закралась помилка. Ви не піднімаєте лікоть або не продовжуєте кидок після відпускання. Це критична точка розслабляння вашої кисті. Запястя повинно знаходитись під правильним кутом до променевої кістки (від запястя до ліктя) в цей момент. Якщо воно виходить вперед, дротик нахиляється вниз в момент відпускання, дивіться розділ «Дротик» в кінці цієї статті.
 
Продовження кидка: Дуже важлива річ. Згадайте порівняння пістолета і рушниці? Кращий спосіб продовжити рух – привести вашу руку у випрямленне положення, з напрвленням на точку, в котру ви цілитесь. Типова помилка – дозволити вашій руці «впасти» після відпускання. Просто надайте вашій руці прямого положення, таким чином, щоб вона вказувала на точку, в яку ви цілитесь. Власне, все показано на анімації, спробуйте і ви отримаєте відчуття від продовжування кидка достатньо швидко.
 
Об`єкти бажання
 
Дротик: Реальний об`єкт вашого бажання – останній тут. Пам`ятайте, що кидок повинен проходити вздовж кривої – параболи. На мові геометрії, ваш дротик повинен завжди знаходитись на прямій, дотичній до параболи в точці його центру маси. Ви не повинні записувати ваш кидок на відео камеру і малювати ідеальну параболу на телевізорі з точним малюнком, для того, щоб зрозуміти це. Звичайно розвиток проходить природньо (слава Богу, і параболам). Концентруйте увагу на наступних речах: дротик вказує вверх (по дотичній до параболи). Кут між дротиком і дотичною до параболи збільшується під час замаху, і зменшується на фазі прискорення. Коли дротик випущений, він летить горизонтально, але все ще трошки вказує догори. За будь-яких обставин дротик, вказує донизу в будь-якій фазі кидка – це погано, погано, погано, погано! Ви розумієте? Це те, чого неможна робити!
 
Хитання: Майже кожен початківець значно хитається. Профі і експерти дартс ледь-ледь похитуються.
Хитання може мати наступні причини:
• Дротик прискорюється по кривій, яка, скоріш за все зовсім не подібна на параболу
• Тіло дротика не відповідає аеродинамічним вимогам. Використовуйте пір`я стандартної форми і середньої довжини хвостовики. Як правило справа в них.
• Де-небудь в кидку є проблема в техніці.
• Найбільш вірогідно: дротик вказує вниз в будь-який з моментів кидка.
• Найменш вірогідно: дротик вказує занадто високо вверх.
 
Це був мій аналіз механіки кидка в дартс. Як завжди, я всіляко одобрюю будь-які думки, запитання або просто 100 гривень в форму зворотнього зв`язку, чи звичайною поштою.
 
 
© February 1998 by Karlheinz Zöchling http://dartbase.com
© Переклад на українську: Адамко Т.В.
Категория: Статьи | Добавил: anetka (15.04.2010)
Просмотров: 1485 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Категории раздела
Статьи [10]
Интервью [1]
Наш чат
Кто здесь?

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Поиск
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!